In ecommerce logistics management, the organization of the warehouse is fundamental

Câștiguri mari în logistica comerțului electronic: puncte cheie și provocări

16 Mai 2022

E-logistica, drept concept, întruchipează toate schimbările care au avut loc în modul în care sunt organizate operațiunile logistice pentru că, după cum știm cu toții, comerțul electronic câștigă teren. Acum, mai mult ca niciodată, managementul solid al logisticii comerțului electronic este baza pentru a fi un mare succes în acest sector.

În articolul nostru, discutăm despre logistica comerțului electronic, caracteristicile sale, și cum să abordăm punctele focale care fac sau distrug un management logistic eficient.

Logistica tradițională față de. logistica comerțului electronic

Această revoluție a metodelor tradiționale de distribuție a făcut furori în multe domenii logistice. Principalele diferențe dintre un cadru tradițional și logistica comerțului electronic includ:

Caracteristici Logistica tradițională Logistica comerțului electronic
Tip comandă/livrare Accentul se pune pe încărcăturile complete și pe consolidarea mărfurilor Predominant pachete și încărcături mici
Client Cunoscut și loial Necunoscut, variabil și nu foarte loial
Fluxul de mărfuri Regulat și vizibil Neregulat și complex
Destinație Mai ales companii sau magazine fizice Mai ales persoane fizice, deși comerțul electronic B2B este excepția de la regulă
Cerere Stabilă și previzibilă Fluctuantă și greu de prezis

Acestea fiind spuse, se obișnuiește ca ambele modele de logistică să coexiste în cadrul aceleiași companii, operând într-un mediu omnicanal.

Puncte cheie pentru a vă ajuta să reușiți în managementul logisticii comerțului electronic

Să ne uităm la principalele domenii ale logisticii comerțului electronic:

1. Satisfacția clienților este în centrul atenției

În logistică, serviciul pentru clienți se referă la satisfacerea cererii în termeni de timp, fiabilitate, comunicare și comoditate. În logistica comerțului electronic, cerințele clienților sunt înalte, iar serviciile de logistică fac parte din ceea ce are de oferit o marcă în acest mediu de afaceri electronic profund competitiv. Cu toate acestea, cu cât nivelul de servicii este mai ridicat, cu atât costurile logistice sunt mai mari.

Cum pot găsi un echilibru între satisfacția clienților și costuri?

  • Serviciu clienți atent, accesibil: orice eroare care apare pe parcursul întregului proces de cumpărare și primire poate însemna pierderea unui client și poate avea o influență negativă asupra altor clienți (discuții negative online). Deci, comerțul electronic trebuie să aibă o gestionare perfectă a incidentelor, care să ofere soluții rapide.
  • Informații în timp real pentru clienți: acesta este un fenomen numit „anxietate de așteptare a pachetului”. Clienții doresc să știe unde este comanda lor și să o urmărească pe parcurs. Trasabilitatea proceselor logistice este vitală pentru a atenua această nesiguranță atât din punctul de vedere al clientului, cât și al managerului logistic. Controlul informației implică integrarea software-ului din toate domeniile logistice.

2. Controlul stocurilor și afaceri omnicanal: managementul integrat al informațiilor

În sectorul comerțului electronic, datele de inventar la îndemână trebuie să fie foarte precise și fiabile, astfel încât să poată fi gestionate din fiecare colț al unei companii. Provocarea poate începe aici: dacă depozitul gestionează foarte repede comenzile foarte mari; dacă un fenomen numit proliferare SKU este declanșat în baza dvs. SKU; sau dacă fluxurile sunt amestecate. Deci, comenzile sunt servite, atât pentru magazinele fizice cât și pentru clienții finali, din același depozit sau mai multe centre de distribuție.

Cum pot să mă ocup de afacerile omnicanal și să îmi gestionez în continuare întregul stoc?

  • Datele de inventar sunt susținute de un sistem automat: în mod normal, informațiile despre stoc provin din ERP-ul unei companii, dar sistemul de management al depozitului, care este în strânsă legătură cu ERP și cu dispozitivele de înregistrare și identificare din depozit, este cel care actualizează datele în timp real. La rândul său, site-ul web trebuie actualizat continuu și într-o manieră controlată pentru a arăta disponibilitatea reală a produsului.
  • Depozitare rapidă, flexibilă: nucleul unei strategii de logistică omnicanal este depozitul în care operațiunile trebuie să fie la nivelul ecosistemului împărtășit între logistica tradițională și afacerea dvs. online. Iată unul dintre exemplele noastre: Easy WMS se bazează pe funcționalități foarte puternice, dar poate fi adaptat în continuare la procesele complexe de picking din acest tip de depozit... datorită modulului specializat de comerț electronic.
Logistica comerțului electronic trebuie să gestioneze un număr mare de SKU-uri
Logistica comerțului electronic trebuie să gestioneze un număr mare de SKU-uri

3. Pregătirea și ridicarea comenzilor ca operațiune centrală, cu ritm rapid

Pickingul și pregătirea comenzilor sunt o provocare în depozitele de comerț electronic. Un volum mare de comenzi mici adaugă o complexitate enormă unei operațiuni deja provocatoare pentru performanța generală a depozitului. Diferitele faze de picking absorb majoritatea resurselor depozitului din cauza cantității de operatori și sisteme necesare pentru realizarea acestora.

Cum pot face față cu succes numărului tot mai mare de operațiuni de picking?

  • Realizarea unei procesări flexibile a comenzilor: numai prin utilizarea unui software specializat pentru managementul depozitului și picking este posibilă satisfacerea cererilor de comenzi volatile, imprevizibile. În plus, datele cheie și promoțiile speciale recurente stimulează activitatea în anumite perioade ale anului. A fi organizat este esențial în adaptarea strategiilor și metodelor de pregătire a comenzilor la fiecare situație diferită în care vă aflați.
  • Asigurarea depozitului cu sisteme automate: de exemplu, dispozitive de asistență la picking precum sistemele de voce sau pick to light. În plus, circuitele de benzi transportoare cu casete s-au dovedit a fi o formulă eficientă pentru economisirea drumurilor operatorului.
  • Configurație optimizată și organizarea stocului: o soluție comună este dotarea diferitelor etaje cu rafturi pentru picking și, astfel, câștigarea supremației capacității de depozitare. Un alt punct focal este organizarea numărului mare de articole din stoc pe baza criteriilor de rotație ABC și a parametrilor logistici. Un control mai mare și mai precis al stocurilor este posibil folosind un WMS.
Circuitele transportoare reduc călătoriile în jurul unui depozit de comerț electronic
Circuitele transportoare reduc călătoriile în jurul unui depozit de comerț electronic

4. Eșecuri de ultimul kilometru/ultima milă

Gestionarea ultimului kilometru/ultimei mile este ultimul pas în livrarea unei comenzi. Unul dintre cei mai mari factori ai costurilor logistice, și anume congestionarea traficului urban și constrângerile acesteia, duc la un consum mai mare de combustibil, o productivitate mai scăzută prin inhibarea capacității de livrare în timpul zilei și provoacă întârzieri suplimentare.

Cum optimizez gestionarea ultimului kilometru/ultimei mile?

  • Stabiliți strategii pentru condițiile dvs. de livrare cu transportatorul dvs., cum ar fi utilizarea punctelor de preluare după o a doua livrare la domiciliu nereușită sau notificarea destinatarului despre starea coletului sunând sau trimițând un mesaj text în avans. Unele opțiuni de transport sunt consolidarea internă a încărcăturii (gruparea comenzilor pe zone) sau utilizarea vehiculelor ușoare cu mobilitate urbană mai bună.
  • Utilizați software-ul de gestionare a rutelor de transport și îmbunătățiți interfața în depozit: un sistem de management al depozitului precum Easy WMS se poate coordona cu agențiile de transport prin intermediul modulului special Software de expediere multicarrier.

5. Gestionarea retururilor sau problema logisticii inverse

Comoditatea produsului este o altă problemă majoră pentru un cumpărător online. Pentru a o atenua, multe firme de comerț electronic au ales să facă returnările mai flexibile, mai ușoare. Această tendință a devenit rapid o practică aproape standard în sector.

Cum îmi pot îmbunătăți gestionarea retururilor de comerț electronic?

  • Integrați logistica inversă ca o altă operațiune internă, nu ca o excepție de la regulă. Aceasta înseamnă că trebuie dedicate resurse pentru asta! În plus, procedurile de control al calității și managementul locației trebuie stabilite după primirea acestui tip de mărfuri.
  • Stabiliți de ce s-a făcut returnarea și stabiliți modalități de operare în conformitate cu aceasta: de exemplu, dacă clientul solicită modificarea mărimii produsului pe care l-a achiziționat, călătoria șoferului poate fi folosită pentru a-l livra pe cel corect și a ridica coletul pentru returnare. Dar returnările apar din cauza erorilor de pregătire a comenzii. Așadar, este, de asemenea, esențial să strângem cât mai multe informații posibil pentru a evalua de ce s-au întâmplat returnările în primul rând și pentru a încerca să le prevenim.

Dacă aceste provocări sună familiar și se răsfrâng asupra sistemului dvs. de logistică de comerț electronic, nu ezitați să intrați în legătură. Suntem experți în furnizarea de soluții pentru toate tipurile de afaceri online. Software-ul nostru de gestionare a depozitelor Easy WMS, sistemele de depozitare de înaltă calitate și soluțiile de automatizare a depozitelor de ultimă generație sunt cele care fac lucrurile să se concretizeze.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: