Operators use RF scanners to take inventory in the warehouse

3 exemple de inventar într-un depozit

19 Nov 2022

Inventarul este un proces legat de lista de produse pe care o companie le depozitează, reflectat în format fizic sau digital într-un mod ordonat, detaliat. Pentru realizarea acestuia este necesar să se verifice dacă stocul de produse depozitate, precum și cantitățile și caracteristicile acestora, coincid cu datele care apar în evidența întreprinderii sau în sistemul informatic.

Deși există diferite tipuri de inventar, toate au același scop: de a maximiza veniturile minimizând în același timp costurile de depozitare, toate în același timp menținând nivelurile de activitate și îmbunătățind serviciul pentru clienți.

Dar, cum puteți face inventarul rapid și eficient? În această postare vă arătăm trei exemple de inventar pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine cum funcționează procesul: gestionarea inventarului cu Excel, altul cu software de inventar și un exemplu final într-un depozit inteligent complet automatizat.

1. Exemplu de inventar pe hârtie sau Excel

Compania de conserve de legume Organic Canned — o companie fictivă — produce și distribuie conserve în toată țara. Are un mic depozit cu rafturi pentru paleți drive-in cu capacitate de 300 de paleți care conțin produs finit. Folosește un sistem de depozitare de mare densitate deoarece funcționează cu puține SKU-uri, șase în total: sparanghel, anghinare, ardei copți, roșii, mazăre și fasole verde.

În fiecare lună, managerul depozitului profită de orele mai libere pentru a face inventarul manual și a verifica dacă paleții primiți și expediați corespund cantităților totale de stoc din unitate. Pentru a face acest lucru, managerul parcurge depozitul cu lista de produse pe hârtie și numără numărul de paleți care există pentru fiecare SKU. Apoi, el/ea introduce informațiile manual într-un tabel Excel.

Dacă lucrarea este efectuată corect, numărul de paleți pentru fiecare SKU va fi egal cu diferența dintre intrările și ieșirile efectuate de la ultimul inventar realizat cu Excel.

Unitatea Organic Canned a început luna cu 300 de paleți depozitați și are în prezent 288 de paleți. Acesta este inventarul depozitului său, care ilustrează stocul de început pentru fiecare SKU, precum și unitățile de paleți care au intrat și au părăsit unitatea în cursul lunii:

INVENTARUL LUNAR DE PRODUSE
CODUL PRODUSULUI DESCRIERE STOCUL LUNII ANTERIOARE INTRĂRI IEȘIRI STOC
001 Sparanghel 85 19 28 76
002 Anghinare 80 31 39 72
003 Ardei copți 55 16 14 57
004 Roșii 40 9 12 37
005 Mazăre 20 11 6 25
006 Fasole verde 20 7 6 21
TOTAL   300 93 105 288


Efectuarea inventarului pe hârtie este cel mai elementar mod de desfășurare a proceselor. Este viabil doar în companii cu niveluri de stoc foarte scăzute și activitate limitată de intrare și ieșire, ca și în cazul Organic Canned. Dacă volumul de muncă al acestor firme crește, trebuie să apeleze la digitalizare pentru a evita erorile și pentru a-și accelera operațiunile.

 

2. Exemplu de inventar cu software specializat

După o creștere majoră a vânzărilor, Organic Canned și-a extins depozitul pentru a găzdui un număr mai mare de produse finite. Mai exact, are un depozit cu o capacitate de 4.000 de paleți unde continuă să gestioneze aceleași SKU-uri, dar acum o face cu sistemul Pallet Shuttle. Această metodă de depozitare, care, de asemenea, este compactă, accelerează mișcările, deoarece o navetă automată mută paleții în interiorul raftului. 

Pentru a efectua inventarierea, compania este echipată cu software de inventariere, cum ar fi Easy WMS, un sistem de management al depozitului creat pentru a facilita managementul mărfurilor companiilor. Integrat cu ERP-ul afacerii, programul automatizează livrarea si primirea produselor efectuate în unitate.

Înainte de a începe inventarul, este necesar să introduceți în WMS informații referitoare la toate produsele cu care lucrează Organic Canned: descriere, unitate de măsură, atribute, imagine, greutate etc. Cu toate datele despre articolele încorporate în baza de date, programul generează o etichetă pentru fiecare articol, care este lipită la stocul prezent în unitate.

Pentru a eficientiza întregul proces, operatorii depozitului folosesc scanere RF pentru a citi codurile de bare și a înregistra în sistem fiecare articol care intră în unitate. Același lucru se face cu fiecare expediere. În acest fel, fiecare recepție și expediere de mărfuri este înregistrată în sistem. 

În plus, din când în când, (cel puțin o dată pe an), este indicat să se efectueze un inventar fizic, care constă în deplasarea prin depozit și numărarea SKU-urilor unul câte unul. Acest lucru compară SKU-urile reale din unitate cu cele înregistrate în inventarul contabil (gestionat de WMS).

Cu un WMS precum Easy WMS, managerul logistic are un sistem de inventariere perpetuă (cu stoc actualizat în timp real). Managerul poate folosi acest lucru pentru a consulta stocul disponibil, locația exactă a acestuia, tipul de container în care este depozitat etc.

Captură de ecran a Easy WMS care afișează lista stocurilor disponibile în depozit

3. Exemplu de inventar într-un depozit complet automatizat 

În conformitate cu planul său de expansiune, Organic Canned și-a automatizat complet operațiunile logistice. Unitatea sa a devenit brusc prea mică când ritmul de producție a crescut. Drept urmare, a construit un depozit autoportant automatizat cu capacitate de 30.000 de paleți gestionați de Easy WMS. 

Efectuarea inventarierii este practic identică cu cea în care se folosea un sistem de depozitare neautomat; singura diferență este că, acum, operatorii nu mai trebuie să citească manual codurile de bare de pe marfă. Cum este posibil acest lucru? Datorită unui punct de control pentru paleți, responsabil cu verificarea stării paleților, citirea codului de bare al fiecărui produs și trimiterea datelor către WMS (care, la rândul său, le transferă în baza de date ERP).


De fiecare dată când un articol intră sau iese din unitate prin intermediul transportoarelor de paleți, sistemul înregistrează o modificare a numărului de unități disponibil în stoc: cantitatea care intră și stocul final, sau cantitățile care ies și stocul rămas. În consecință, compania are trasabilitatea completă a produsului în depozitul său automatizat. Acest lucru crește siguranța produselor, îmbunătățește controlul riscurilor și garantează calitatea produselor și proceselor. Gradul ridicat de automatizare oferă Organic Canned un inventar perpetuu, prin care stocul este actualizat în timp real.

Punctele de control pentru paleți ajută la menținerea inventarului actualizat automat în timp real

WMS, aliatul perfect pentru inventarul dvs

Gestionarea stocurilor este unul dintre pilonii cheie ai lanțului de aprovizionare. Calcularea numărului de articole pe care o companie trebuie să le aibă în stoc asigură operațiuni mai bune și previne întreruperile și întârzierile. 

Easy WMS de la Mecalux este un software care vă va permite să aveți un sistem de inventariere perpetuu, cu stocul actualizat în timp real. În plus, are module diferite, de exemplu, Store Fulfillment (aprovizionarea magazinului), care sincronizează stocul din depozitul dvs. cu cel din magazinele dvs. Astfel, inventarul este legat de înregistrările vânzărilor în sensul că de fiecare dată când un produs este vândut, sistemul îl scoate din stoc. Asigurați-vă că Intrați în legătură. Vă vom prezenta funcțiile acestui software și vă vom arăta cum vă poate ajuta să vă controlați inventarul în timp real.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: