Ce este termenul de livrare în logistică? Și cum să-l optimizezi...
Un termen de livrare se referă la timpul necesar de când este creată o comandă de achiziție pentru un furnizor... până când mărfurile sunt livrate de la acel furnizor către client (aceasta poate fi o persoană fizică sau un magazin). A face față acestui concept este esențial pentru organizarea tuturor proceselor diferite de-a lungul lanțului dvs. de aprovizionare.
Ce măsoară fiecare termen de livrare de-a lungul lanțului de aprovizionare?
În funcție de partea din lanțul de aprovizionare la care vă uitați și de punctul dvs. de vedere, cuvintele „termen de livrare” pot lua înțelesuri ușor diferite. Acest concept poate fi împărțit în secțiuni pentru a înțelege cum afectează fiecare zonă.
- Managementul vânzărilor sau managementul comercial: cunoașterea termenului exact de livrare vă va permite să vă angajați la o dată de livrare sau alta cu clienții dvs.
- Achiziție sau aprovizionare: gestionarea termenului de livrare al furnizorilor de materii prime este cheia pentru prevenirea penuriei pe linia de producție.
- Termen de producție: acest termen de livrare simplifică calculele timpului de producție, care la rândul său influențează logistica și managementul vânzărilor.
- Logistica și distribuția: un termen de livrare logistică capătă o dimensiune holistică, deoarece trebuie să cunoașteți timpii de aprovizionare din alte zone pentru a cunoaște cât timp va dura să le produci; când vor ajunge la depozit; și cât timp va dura procesarea și livrarea acestora către client.
Cum se calculează termenul de livrare?
În mod normal, termenul de livrare se calculează folosind:
Termen de livrare total = data livrării-data comenzii
Răspunsul arată zilele de la plasarea comenzii până când a ajuns la client. Se măsoară în zile calendaristice pentru a fi simplu. Acest calcul trebuie făcut pe baza fiecărei piese din lanțul de aprovizionare pe care l-am menționat deja și pentru fiecare produs în parte.
Aruncă o privire la această diagramă. Dacă sunteți un client la sfârșitul unui lanț lung de aprovizionare, termenul dvs. de livrare va fi timpul acumulat al celorlalți jucători: furnizorii de materii prime, unitatea de producție și centrul de distribuție care vă vor trimite articolul.
Din acest motiv, deși poate părea că calculul termenului de livrare este simplu, este esențial să înțelegem cum se desfășoară totul pentru a planifica corect operațiunile. Plus, alte variabile suplimentare trebuie avute în vedere, cum ar fi un furnizor care acceptă comenzi doar într-o anumită zi a săptămânii. De exemplu, doar marți și joi, adică o comandă plasată luni va fi amânată cu o zi; dar comanda de vineri va fi amânată cu patru zile.
Termenele de livrare sunt măsurate mai precis pe baza istoricului comenzilor și al livrărilor companiei. Acesta este un punct de plecare mai de încredere decât promisiunile furnizorilor, deoarece în realitate se întâmplă schimbări.
Importanța de a avea termene de livrare logistice scurte
Principalele obiective logistice sunt să se livreze produsele potrivite la locul stabilit, la termenul stabilit, în cantitatea stabilită și în condiții adecvate. În cadrul ecuației logistice, termenul de livrare arată dimensiunea timpului, care este strâns legată de nivelul serviciului, dar are o influență imensă asupra controlului stocurilor și asupra planificării cererii.
Avantajele termenelor scurte de livrare sunt evidente în...
- Planificarea mai precisă a cererii: prognoza cererii pe termen scurt face posibilă o mai mare acuratețe. Una dintre principalele reguli de bază ale managementului cererii este că, cu cât vă organizați pe timp mai îndelungat, cu atât va exista mai multă incertitudine. Timpul de livrare mai scurt poate reduce această îngrijorare, deoarece permite să fie făcute prognoze mai fiabile, mai precise.
- Oportunitatea de a transporta mai puțin stoc: un termen scurt de livrare înseamnă că operați cu un volum de stoc mai mic pentru a satisface cererea clienților. Motivul principal pentru care are loc managementul stocurilor din depozit este acela de a reduce diferența de timp dintre momentul în care un client plasează o comandă și cât timp îi ia furnizorului să trimită comanda către client. Termenele de aprovizionare au un efect liniar asupra politicii de depozitare: cu cât termenul de livrare este mai mare, cu atât stocul este mai mare și invers.
- În general, o asistență mai bună pentru clienți: un timp scurt de livrare vă permite să accelerați termenele de livrare și să respectați termenele limită ale clienților. În afacerile de astăzi dominate de Logistics 4.0 și de logistica omnicanal, eliminarea pașilor intermediari și simplificarea proceselor s-au dovedit a fi o valoare adăugată crucială pentru orice companie.
Cum să optimizați termenul de livrare al unui lanț de aprovizionare
1. Măsurați cu precizie toate termenele de aprovizionare prin intervale
Punctul de plecare perfect pentru reducerea termenelor de livrare înseamnă izolarea și identificarea termenelor critice de livrare (ex. producție, transport, prelucrare în depozit etc.). Ulterior, fiecare termen de aprovizionare trebuie împărțit în părți mai mici pentru a le înțelege și optimiza.
Aceasta este aceeași bază pe care sunt construite valorile KPI ale depozitului. Software-ul specializat este adesea folosit pentru a facilita această sarcină, integrând fără probleme datele de-a lungul întregului lanț de aprovizionare.
2. Analizați în detaliu procesele și subprocesele logistice interne
Este important să analizăm operațiunile legate de logistica internă pentru a detecta blocajele și defecțiunile care întârzie fluxul de materiale. Dacă treceți la analiza depozitului, managementul operațional global este rezultatul mai multor subprocese care funcționează într-un lanț. Și cel mai mic detaliu poate trimite variații prin aceste fluxuri.
De exemplu: imaginați-vă un caz în care mișcările de mărfuri urmează criteriul FIFO (primul intrat, primul ieșit) și un conveior cu role este folosit pentru a face acest lucru. La un moment dat, conveiorul nu poate ține pasul cu fluxul și cutiile se acumulează pe podea lângă conveiorul supraaglomerat. Ele continuă să se adune una peste alta.
Când congestia de pe cealaltă parte a circuitului este eliminată și conveiorul se încarcă din nou, este probabil ca operatorii să aleagă mai întâi cutiile de sus, schimbând criteriile la LIFO (ultimul intrat, primul ieșit) și prioritizarea în ordine greșită. Și aici este locul unde se formează un tip de ineficiență sub formă de inflexiune, care prelungește timpii de funcționare. Prin urmare, analiza meticuloasă a fluxurilor depozitului este esențială pentru a identifica și a remedia rădăcina problemei (problemelor).
3. Gestionați situațiile neprevăzute cu ajutorul unui software specializat
O varietate de motive pot duce la fluctuații ale termenelor de aprovizionare. Multe dintre ele sunt întâmplătoare și neașteptate. În acest sens, software-ul de logistică specializat ajută la reducerea acestei incertitudini și la îmbunătățirea termenului de livrare:
- Îmbunătățirea capacității de a reacționa la evenimente neașteptate. Acest lucru capătă un sens mai puternic în mediul unui depozit. Cum fac față unei recepții în orb (sosiri neașteptate de stoc)? Ce parametri logistici trebuie respectați pentru a organiza ridicarea comenzilor? Aceste probleme și multe altele pot fi rezolvate rapid datorită unui sistem de management al depozitului, cum ar fi Easy WMS.
- Integrarea și unificarea tuturor informațiilor din lanțul dvs. de aprovizionare: software-ul cu algoritmi de ultimă oră facilitează luarea deciziilor și detectează punctele fierbinți de-a lungul lanțului de aprovizionare. Acesta este cazul pentru Software de analiză a lanțului de aprovizionare, un modul special pentru analiza datelor Easy WMS.
4. Încheiați acorduri de colaborare cu furnizorii
La selectarea furnizorilor, tendința este înclinată spre relațiile pe termen lung ca prioritate. Asta pentru că puteți să standardizați procesele și să ajustați cu finețe programul de livrare. Ele pot fi scurtate când operați cu cross-docking sau urmați metoda just-in-time.
Software cum ar fi modulul Multi Carrier Shipping al Mecalux Easy WMS simplifică integrarea unui depozit cu principalele agenții de transport, un punct esențial pentru logistica comerțului electronic, printre alte sectoare.
Depozitul, ca o legătură de neprețuit între cerere și ofertă, joacă un rol fundamental în coloana vertebrală a întregului lanț de aprovizionare. Astfel, un bun management al depozitului este esențial în reducerea termenelor de livrare. Dacă sunteți în căutarea unui sistem de management al depozitelor care să vă îmbunătățească eficiența, nu ezitați să intrați în legătură. Vom demonstra sistemele noastre și vă vom oferi toate informațiile de care aveți nevoie.